Vypadávání vlasů v období menopauzy | FEMINUS - přírodní doplněk stravy pro ženy

Vypadávání vlasů v období menopauzy

Martina Sznapková Martina Sznapková — 
Vypadávání vlasů v období menopauzy

Každý den nám vypadne průměrně až 100 vlasů, při jejich mytí dokonce 300. To je běžný stav, který na kráse nic neubere. Pokles hormonální hladiny, ke kterému dochází v menopauze, ale může způsobit nadměrné vypadávaní vlasů. A to už je znát na pohled.

Snižování kvality vlasů se týká až 50 % zralých žen, jedná se tak o jeden z typických symptomů menopauzy. Přestože jde o přirozený proces, s řídnutím a slábnutím vlasů se smiřovat nemusíte!

Proč vlasy vypadávají?

Nadměrné vypadávání vlasů je u žen kolem padesátky nejčastěji způsobeno poklesem hormonální hladiny. Během menopauzy dochází k úbytku hormonů, které mimo jiné zajišťují výživu vlasových kořínků a chrání je.

Navíc pokles hormonů ovlivňuje také kvalitu samotných vlasů i pokožky. Tělo neprodukuje dostatečné množství elastinu a kolagenu, což vede ke ztrátě živin. Vlasy tak slábnou, více se lámou a rostou pomaleji než dřív.

V těle ženy se navíc v období menopauzy zvedá podíl mužských hormonů, a to způsobuje vypadávaní vlasů a ústup vlasové linie. Vlasy jsou zkrátka v klimakteriu jemnější, lámavější, řídnou, předčasně vypadávají a dorůstají pomaleji.

Co dělat pro krásné vlasy?

I když jsou na vině hormony, můžete s vypadáváním vlasů bojovat. Bohužel ale neexistuje univerzální lék. Známe však celou řadu metod, které lze kombinovat a vypadávaní vlasů tak zmírnit.

Jako první jistě každého napadne nakoupit kosmetické přípravky. Je ale potřeba si uvědomit, že problém vzniká uvnitř našeho těla a je proto třeba se zaměřit na životní styl a kvalitu života vůbec. Zdraví vlasů můžete podpořit nejen šampóny a maskami, ale i doplňky stravy bojujícími proti menopauze. Je důležité osvojit si návyky, které růst vlasů podpoří a zahrnout je do pravidelné péče. Často mají pozitivní vliv nejen na vlasy.

Co dělat, abyste ztrátu vlasů minimalizovala nebo dokonce zastavila?

Vlasy nenamáhejte

Barvení, fénovaní, žehlení či kulmování. Pro mnohé ženy je to klasika, bez které si úpravu vlasů neumí představit. Tyto procedury ale vlasy velmi zatěžují. Zkuste volit přírodní barvy, které jsou šetrnější.

Chemikálie obsažené v klasických barvách navíc ohrožují také pokožku hlavy. Vlasy po umytí nechte volně uschnout a fén nechejte v šuplíku. Zkuste co nejvíce omezit žehlení i kulmování. Vlasy češte hřebenem s širokými rozestupy a mohutnými zuby.

Jezte zdravě

Pokud vás trápí i další příznaky menopauzy, věřte, že správná strava je cestou k tomu, jak jim účinně čelit. Pro zdraví vašich vlasů je důležitá vyvážená strava s dostatkem celozrnných potravin, ovoce i zeleniny. Vlasům prospívají esenciální mastné kyseliny, které najdete například v tučných rybách nebo oříšcích.

Z olejů volte nejčastěji kvalitní olivový olej. Které potraviny vlasům prospívají nejvíce? Je to brokolice, špenát, mrkev, obiloviny, ořechy, pohanka, rýže, ryby nebo třeba játra.

Pohybem ke krásným vlasům

Jakou může mít spojitost cvičení a vlasy? I když to tak na první pohled nevypadá, pravidelný pohyb je důležitý i pro zdraví vlasů.

Pohyb je základem zdravého životního stylu, díky kterému se cítíme lépe nejen fyzicky, ale také psychicky. Díky tomu netloustneme, lépe spíme a jsme šťastnější. A všechny tyto faktory jsou klíčovým prvkem pro udržení hormonální rovnováhy, která je pro zdravé vlasy stěžejní.

Nestresujte se

Pro hormonální rovnováhu je důležitá také psychická vyrovnanost. Mezi průvodní projevy menopauzy patří mimo jiné časté změny nálad, úzkostné stavy i deprese, a proto je právě v klimakteriu nutné se co nejvíce vyhýbat stresovým situacím a naučit se je zvládat. Zaměřte se na pozitivní přístup k životu, zkuste meditaci nebo jógu.

Vyhněte se zbytečné chemii

Vlasy oslabuje nejen barvení, ale také časté používání stylingových přípravků. Suchým vlasům pomůžete používáním výživných kondicionérů nebo olejů. Nezapomínejte, že chemie není jen v přípravcích na vlasy, ale také chlorované vodě v bazénech. Do bazénu proto noste koupací čepici.

Pozor na slunce i slanou vodu

I když je dovolená u moře balzámem na vaši duši, nemusí stejně pozitivně působit na vlasy. Chraňte je před sluncem, noste klobouky nebo šátky. Po koupání ve slané vodě nezapomínejte opláchnout kromě těla také vlasy.

Nezapomínejte na hydrataci

Aby naše tělo správně fungovalo, musíme jej hydratovat. Právě na pravidelný přísun tekutin po celý den ale často zapomínáme.

Kolik bychom měli za den vypít tekutin, závisí na mnoha faktorech a je u každého jedince individuální, obecně ale platí, že je třeba vypít alespoň osm sklenic vody. Není tekutina jako tekutina. Rozhodně do tohoto množství nezapočítávejte alkohol a omezte slazené nápoje.

Vyzkoušejte šampóny proti vypadávání vlasů

Na trhu je dnes celá řada šampónu a masek, které posilují slabé a lámavé vlasy. Nevybírejte podle ceny, ale kvality. Ve vaší vlasové kosmetice by neměl chybět šampón proti vypadávání vlasů, vyživující kondicionér a vlasová voda pro prokrvení pokožky hlavy. Klíčovým faktorem u kosmetických přípravků je pravidelná a důsledná aplikace.

Důležité je prokrvení pokožky

K pravidelné péči o vlasy by nemělo patřit jen užívání správných, nejlépe přírodních, kosmetických přípravků, ale také masáž. Masáž vlasovou pokožku prokrví a tím vlasům zajistí větší přísun živin. Zkuste zařadit tříminutovou masáž mezi své každodenní rituály.

Závěr

Stárnutí je přirozený proces, můžeme však bránit některým jeho projevům. Vyzkoušejte doplňky stravy s obsahem antioxidantů, které chrání cévy a neutralizují volné radikály v buňkách způsobující předčasné stárnutí.

Pomoci také mohou vitamíny (zejména A, B, C a E), minerály (zinek, hořčík, selen, železo a vápník) a antioxidanty. Rozhodně se neostýchejte navštívit dermatologa, který vám může odborně pomoci.

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.

Zpět na BLOG