Nacházíte se zde: Úvod Blog Zdraví 10 potravin pro lepší spánek

10 potravin pro lepší spánek

10 potravin pro lepší spánek

Máte za sebou náročný den, v ložnici jste řádně vyvětrali, načechrali polštáře, vše je připraveno ke spánku, ale přesto se vám nedaří usnout?

Pokud ze zoufalství občas sáhnete po prášcích na spaní, dejte si na ně pozor. Vzniká na nich závislost a chemický koktejl sice momentálně pomůže, vaše tělo vám ale určitě nepoděkuje a problém budete brzy řešit znovu.

Inspirujte se našimi tipy a zařaďte do svého jídelníčku potraviny, které přirozeným způsobem uklidní vaše tělo i mysl. Dopřávejte si je odpoledne nebo k večeři.

Které potraviny mají tu moc zlepšit spánek?

1. Třešně

V třešních najdeme melatonin, takzvaný „hormon spánku“, který je produkován především v noci a reguluje chronobiologické rytmy. Melatonin ovlivňuje cykly spánku a bdění. Není třeba shánět čerstvé třešně, i když i ony tomuto účelu velice dobře poslouží. Stačí si dát před spaním sklenici třešňového džusu (ovšem takového, který má vysoký podíl ovoce) a stejnou službu udělají i sušené třešně.

2. Ryby

Zejména losos a tuňák, ale i většina mořských ryb, jsou známé tím, že kromě jiných prospěšných látek obsahují vitamín B6. A právě vitamín B6 je důležitý při tvorbě melatoninu. Ryba je tak tip na zdravou, chutnou a zároveň dietní večeři, která pomůže i s usínáním.

3. Banány

Banány jsou zdrojem hořčíku a draslíku, dokážou uvolnit svalstvo a přispívají tak k relaxaci těla. I proto můžeme často vidět sportovce, jak jí právě banány. Obsahují ale také tryptofan, který se převádí na melatonin a serotonin – hormony, které uklidňují mozek.Navíc mají vysoký podíl uhlohydrátů, jejichž konzumace také dokáže pozitivně ovlivnit spánek. Ideální je dát si večer rozmixovaný banán v koktejlu s mlékem a medem. Mléko s medem totiž mají na spánek také pozitivní vliv.

4. Mléčné výrobky

K problémům s usínáním často vede nedostatek vápníku. A ten, jak je dobře známo, obsahují mléčné výrobky a mléko samotné. Navíc obsahují již zmiňovaný tryptofan. Stará známá rada „když nemůžeš usnout, dej si sklenici teplého mléka“, tak má opravdu vědecký základ.

5. Med

Lžička medu do čaje nebo teplého mléka je osvědčeným prostředkem pro uvolnění. Med totiž obsahuje složky, díky kterým zklidníte svou mysl. Také v těle blokuje kyseliny, které by mohly přebíjet tryptofan.

6. Ovesná kaše

Snídaňová klasika, která slibuje dostatek energie na celé dopoledne. Není ale k zahození zkusit ji i k večeři. Pokud se chcete vyhnout zbytečnému slazení, místo cukru ji oslaďte medem a doplňte ovoce.

Ovesné vločky obsahují složky, které podporují spánek - vápník, hořčík, křemík, fosfor a draslík. Kromě toho jsou syté a tak příjemně zaplní žaludek.

7. Snídaňové lupínky

Další jídlo, které jíme obvykle ráno, v kombinaci s mlékem jsou ale dobrou večeří, která pomůže s usínáním.

Pokud vám přijde podivné večeřet snídaňové lupínky, vyzkoušejte některé z dalších komplexních uhlohydrátů, kterými jsou například quinoa, ovesná krupice nebo pohanka.

8. Mandle

Dejte si před spánkem hrstku mandlí nebo lžičku mandlového másla, obsahují totiž draslík a vitamín B, které pomáhají zklidnit nervovou soustavu.

Najdeme v nich také bílkoviny, které během spánku pomáhají udržet stabilní hladinu cukru v krvi. K tomu dokážou snížit adrenalin, a ten během usínání opravdu nepotřebujeme.

9. Vajíčka

Vejce jsou další potravinou, která obsahuje tryptofan. Ideální večeře pro dobrý spánek? Zeleninový salát s vajíčkem natvrdo a třeba tuňákem.

10. Vlašské ořechy

Vlašské ořechy dokážou zvýšit hladinu serotoninu, takzvaného hormonu štěstí. I v nich je navíc obsažen tryptofan a hořčík. Podle odborníků je nejlepší sníst před spaním hrst ořechů, pomohou stimulovat naše tělo. Zároveň se potom budete cítit příjemně sytí.

Závěr

Když se dobře nevyspíme, necítíme se dobře. Spánek je zkrátka jedním z nejdůležitějších aspektů našeho života. Bohužel si to, jak je pro nás kvalitní spánek důležitý, začneme uvědomovat až ve chvíli, kdy se dostaví první problémy.

Kvalitní spánek je důležitý pro udržení soustředěnosti, správně fungující imunitní systém, vyrovnanou psychiku, ale také udržení hmotnosti a celkového zdraví.

Zařaďte do svého jídelníčku některý z našich tipů. K lepšímu spánku přispívá také konzumace kapusty, která je výborným zdrojem vápníku, batátů, které zase obsahují draslík nebo třeba hroznového vína.

Ovšem pozor, to si musíte dopřát čerstvé, nikoli v tekuté podobě, alkohol totiž k dobrému spánku rozhodně nepřispívá.

Zpět na přehled

Objednat FEMINUS

 
Balení na měsíc (60 tablet)

Balení na měsíc (60 tablet)

Doprava zdarma

Doprava zdarma

Garance spokojenosti nebo vrácení peněz

Garance spokojenosti nebo vrácení peněz

 

Jednorázový nákup

Jednorázový nákup
na zkoušku - doručení zdarma po celé ČR
569 Kč za celé balení

Výhodné měsíční předplatné

Jednorázový nákup
přímo do schránky – kdykoliv zrušíte
494 Kč za celé balení Každý měsíc ušetříte 75 Kč

Otázky a odpovědi

Pro koho je FEMINUS vhodný?+

Produkt FEMINUS je určen pro ženy ve věku od 30 do 60 let, kdy mladším ženám pomáhá zejména zmírnit premenstruační syndrom, zvyšuje jim energii, vitalitu a libido. U žen v období menopauzy zase snižuje nepříjemné příznaky klimakteria jako je nekvalitní spánek, časté návaly horka a dodává jim energii.

Za jak dlouho pocítím první účinky? +

Tento fakt je hodně individuální. Záleží na mnoha faktorech. Rozhodující je Váš věk, fyzická kondice, stravovací návyky apod. FEMINUS obsahuje ověřené látky na podporu ženské vitality, energie a snížení příznaků menopauzy. Dle dosavadních zkušeností, se nejrychlejší účinky dostavují během dvou týdnů, většina žen však pocítí rozdíl po jednom až dvou měsících užívání..

Proč musím brát dvě tablety denně?+

Nechceme dělat nic napůl. Abychom měli jistotu, že Vám FEMINUS opravdu pomůže, musí obsahovat dostatek všech účinných látek ve správném poměru. Dané množství nejsme schopni dát do jedné tablety. Pokud si zapomenete vzít tabletu ráno, hlavu si z toho nedělejte, bez problému si můžete vzít večer dvě tablety najednou.

Má FEMINUS vedlejší a nežádoucí účinky? +

FEMINUS je 100% přírodní produkt, který se skládá pouze z vitamínů, minerálů a extraktů z bylin. Hlavní síla produktu je především jedinečná kombinace těchto látek a objem, ve kterém jsou obsaženy. Všechny složky jsou v lékárnách běžně dostupné a lékaři velmi často doporučované. Pokud nejste na žádnou ze složek v produktu alergická, je pro Vás FEMINUS naprosto bezpečný.

Nemusíte se tedy obávat, žádné vedlejší účinky Vám nehrozí.

PS: Jako téměř každý doplněk stravy je i FEMINUS nevhodný pro těhotné a kojící ženy. Z důvodu obsahu Macy by neměli produkt užívat ženy s endometriózou a myomatózní dělohou. A z důvodu obsahu kotvičníku zemního není vhodný při současném užívání léků na ředění krve.

Je FEMINUS k dostání v lékárnách?+

Ano, doplněk stravy FEMINUS je certifikovaný státním zdravotním ústavem v Praze a je běžně dostupný i v online lékárnách v Česku a na Slovensku. Nicméně zde na našich stránkách si můžete zakoupit produkt přímo od výrobce za nejlepších podmínek a s přidanou hodnotou v podobě dárků, či slevy za pravidelné objednávky.

O nás

Naším cílem bylo vytvořit kvalitní produkt a služby okolo něj, které pomáhají dělat život lepší či jednodušší. Produkt, za který se nikdy nebudeme stydět a který budeme sami používat. Dali jsme si za cíl vytvářet dlouhodobé a hlavně spokojené zákazníky. Spokojenost kupujícího je vždy na prvním místě, protože víme, že nejlepší reklama je vždy pozitivní recenze či doporučení spokojeného zákazníka.

Více o nás

Nahoru