8 tipů pro úspěšný ranní start | FEMINUS - přírodní doplněk stravy pro ženy

8 tipů pro úspěšný ranní start

8 tipů pro úspěšný ranní start

Pokaždé, když čtu nějaký článek o úspěšných ženách, fascinuje mě, kolik z nich má své ranní rituály. Takové malé opakující se činnosti, bez kterých by byl jejich den nekompletní. Osm tipů pro ranní start je jen malá ukázka toho, jak se naladit na úspěšný den.

Některé z tipů, jako třeba brzké ranní vstávání, se dost často opakují. V tom se většina dotázaných shoduje. A pak už jsou jejich zvyky většinou naprosto individuální - horký čaj nebo ovocné smoothie, vypravit děti do školy, manželovi připravit snídani a noviny, pustit si oblíbenou hudbu, jít běhat, zacvičit si...

Námětů je opravdu velká hromada. Vyjmenovat je všechny, by bylo na hodně dlouhý článek. A tak vybírám ty nejčastější. Pár z nich mám zavedené už delší dobu ve svých ránech i já. A některými se inspiruji a testuji, jestli se stanou mými rituály na delší dobu a přinesou mi ten správný ranní drive.

Brzké ranní vstávání

Brzké ranní vstávání dává dost prostoru pro činnosti a povinnosti. V tom se mnou určitě souhlasíte. Mít dost času na zdravou snídani, na to, trochu se rozhýbat, dát si kávičku nebo si přečíst ranní e-maily.

Nevím, jak to máte vy, ale já se řadím spíše k nočním tvorům. Mám ráda dlouhé večery, kdy je pohoda a klid na práci nebo relax. Do postele večer nespěchám a tak mi brzké ranní vstávání dělá trochu problém. Ale i přesto se snažím tento zvyk zavést ve svém životě už poněkolikáté.

Byla období, kdy se mi to i dařilo :). Ale nakonec jsem stejně zase sklouzla ke starému dobrému ponocování. Co ale bylo na celé té věci super je, že když už jsem se konečně donutila vylézt z postele, bylo to velmi příjemné.

V domě byl ještě klid, uvařila jsem si ranní čaj, dala něco malého k snídani a mohla se v klidu soustředit na věci, na které při běžném ranním vstávání není čas.

Teď už v tom zase jedu. Pokaždé je to přemlouvání a jsem na sebe pyšná, když se mi to daří. A co vy? Zkusíte to taky?

Voda s citrónem na prázdný žaludek

Jedním z mých zaběhlých ranních zvyků je vypít na lačno sklenici vody s citronem. Po probuzení, po ranní hygieně, ještě než začnu chystat snídani, připravím si sklenici vlažné vody se šťávou z půlky citrónu.

Je to perfektní startér metabolismu. Než si udělám make-up a obleču se, moje tělo je připravené na lehkou snídani.

Velkým bonusem, který tělo získá navíc, je to, že mu dodáme zásaditou složku, kterou citrón i přes svou kyselou chuť, je. Velká většina z nás je permanentně překyselená vlivem stravy, kterou jíme, a prostředím, ve kterém žijeme.

Přirozené Ph našeho těla má být neutrální nebo lehce zásadité. To se však neděje. A i když se náš organismus s kyselostí potýká velmi statečně, neuškodí, když mu trochu pomůžeme..

A tak mu udělá nanejvýš dobře, když mu tam trochu něčeho zásaditého každé ráno pošleme. Já to praktikuji už delší dobu a cítím se o hodně líp.

Ranní cvičení

Mnoho úspěšných žen začíná svůj den cvičením nebo nějakou fyzickou aktivitou. Předpokládá to ale, začít bodem jedna - totiž časně vstávat.

Jinak pro tuto činnost těžko najdeme časový prostor. Anna Wintourová, americká editorka Vogue, prý začíná každé ráno hodinou tenisu. Jednodušší variantou je nazout tenisky a jít si zaběhat. Ale obě tyto varianty vyžadují nejméně hodinu, ne-li hodinu a půl času. To si asi většina nemůže dovolit.

Pokud ale zvolíme aktivitu, kterou můžeme dělat doma - myslím třeba jógu, pilates nebo jen ranní stretching, pak nám bude půlhodinka stačit a pěkně nás to po ránu nakopne. Tohle je zrovna jedna z věcí, které plánuji zařadit do svých ranních aktivit. A popravdě, už se na ni těším. S přicházejícím jarem se to zdá všechno nějak snazší, nemyslíte?

Zdravá a lehká snídaně

Ohledně snídaně jsou zvyky lidí různé. Také různé národy to mají jinak. Někdo si potrpí na velkou a výživnou snídani, někdo rád něco lehčího a někdo nesnídá vůbec. Myslím, že ani jedno není špatně.

Názory na první jídlo dne se dost různí. Kdysi platilo, že snídaně má být největší a nejvydatnější jídlo dne. Dnes už někteří výživoví poradci od tohoto trendu upustili a dokonce navrhují nesnídat vůbec. Vše se to odvíjí od situace, ve které se právě nacházíte.

Dokud je tělo mladé a máme už od rána velký výdej energie, potom je vydatná snídaně určitě na místě. V našem zralém věku už bychom na to měly pohlížet jinak. Náš metabolismus už nepracuje tak rychle a intenzivně jako dřív. Pokud trochu nepozměníme naše stravovací návyky, tělo nestačí příliv tolika kalorií zpracovat a budou se nám ukládat - hádejte kde? No, přesně tak - na břiše :).

Takže já hlasuji za lehké snídaně. Miska jogurtu, nějaké ovoce nebo smoothie hned po ránu určitě žaludek nezatíží a tělo je stačí zpracovat. Pokud se vám zalíbil nápad snídani zrušit, určitě to zkuste. Tento způsob je perfektní, pokud chcete zhubnout. Velmi pěkně o tom píše Dr. Sarah Schenker ve své knize Nestárnoucí tělo

Denní priority pěkně jedna po druhé

Srovnat si denní priority a úkoly je skvělý začátek pracovního dne. Do práce přicházíte mnohem jistější a připravené. Nemůže se vám stát, že vás zaskočí otázky typu - Tak čím dnes začneme? Už víš, jak to udělat? apod.

Další dobrou věcí je, že máte plně pod kontrolou svůj denní časový plán. Víte přesně, které věci zaberou nejvíc času, které je třeba udělat nejdříve a které můžete delegovat. Váš time management bude skvělý!

Představit si svůj perfektní den

Možná to zní zvláštně, ale věřím, že tyhle věci doopravdy fungují. Neříkám, že je to každý den, protože někdy je po ránu trochu shon, ale když si vyšetříte chvilku u snídaně, je super na chvíli zavřít oči a představit si, jak by ten váš pracovní den měl vypadat.

Teď, když jste si srovnala priority, co máte dnes všechno udělat, je celkem snadné si představit, jak by to mělo probíhat. Jestli vás čeká něco nepříjemného, představujte si, jak hravě tu situaci zvládáte a jak se řešení problému kloní ve váš prospěch.

Dejte tomu čas a soustřeďte se na pocit, který byste chtěla cítit v takovém případě. Zklidní to vaši mysl a budete připravená vyrazit vstříc denním výzvám.

Hodně jsem s takovými pocity pracovala, když jsem se ucházela o nové místo, v úplně novém oboru, než jsem pracovala předtím. Byla to pro mě velká výzva. Představovala jsem si, jak se cítím v nové pozici, jak vnímám své zaměstnance a nové úkoly. A opravdu mně to přineslo nejen novou pozici, ale především pocit jistoty. Zkuste to někdy.

Ustlat postel ještě před odchodem do práce

Možná to vypadá jako samozřejmost, ale když se o tom bavím s kamarádkami, ne vždy se tyhle věci ráno daří. Pokud si neuděláme ráno časovou rezervu, velmi často stlaní postele nestíháme. Jakkoliv to vypadá jako nepodstatná činnost, která nás po ránu jen zdržuje, věřte, že to může mít vliv na náš pracovní den.

A tak, bez ohledu na to, kolik vám zbývá času do odchodu do práce, snažte se postel ustlat ještě před odchodem z domu. I tato malá činnost vás nastartuje k plnění úkolů v průběhu celého dne a navíc po návratu domů vás bude čekat dobrý pocit z uklizené ložnice.

Obejmout se s někým, koho milujete

Ať už snídáte sama, protože jste ranní ptáče nebo máte kolem sebe celou rodinu, než odejdete z domu, věnujte těch pár vteřin příjemnému objetí. Dotek s blízkou osobou rozproudí vaše hormony.

Nabuďte své hormony štěstí - objímejte se, smějte se a milujte! A váš den bude jako na růžovém obláčku. Když budete v pohodě, nic vás zbytečně nerozhází, komunikace s kolegy bude bez problémů a práce vám půjde od ruky. Takže ve finále se budete vracet dříve domů a užívat si více příjemných chvil se svými blízkými.

No nezní to jako návod na šťastný den? :)

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.

Zpět na BLOG