6 praktických tipů, jak zmírnit symptomy menopauzy | FEMINUS - přírodní doplněk stravy pro ženy

6 praktických tipů, jak zmírnit symptomy menopauzy

David Buchta David Buchta — 
6 praktických tipů, jak zmírnit symptomy menopauzy

Stejně jako puberta neminula nikoho z nás a každý se s tímto životním obdobím vyrovnal po svém, čeká každou ženu více či méně náročné období menopauzy. Menopauzu provází spousta příznaků, které se ale u každého jedince projevují v různé míře.

Jedna třetina žen patří v tomto období k těm šťastnějším a přechod z plodné fáze svého životě prožijí bez obtíží. Dvě třetiny žen ale v tomto ohledu tolik štěstí nemají. Nestabilní hormonální hladiny v těle dokážou natropit pěknou paseku, naštěstí jsou i tyto problémy řešitelné.

Mezi nejčastější příznaky menopauzy patří: nepravidelná menstruace (obvykle jeden z prvních příznaků perimenopauzy, tedy přechodu mezi reprodukčními lety a menopauzou), návaly horka, problémy se spánkem a noční pocení, suchost pochvy, ztráta libida, přibývání na váze, zadržování vody, změny nálad nebo podrážděnost.

Už dávno není pravdou, že zvládnutí menopauzy rovná se hormonální substituční terapie. Přinášíme pět praktických tipů, jak tyto nepříjemné projevy zmírnit vlastními silami:

1. Zdravý životní styl, základ všeho

Pokud jste si zdravý životní styl neosvojily do padesátky a začínáte pociťovat první příznaky menopauzy, je čas začít žít zdravě právě teď! Vhodně zvoleným pohybem a výživou můžete problémům předejít nebo je hodně omezit.

Zařaďte do svého dne přiměřený pohyb, přemýšlejte nad tím, co jíte, dopřejte si dostatek pravidelného spánku a zapomínat byste rozhodně neměly ani na škodlivost kouření a alkoholu.

Nic ale nesmíte uspěchat ze dne na den. Vaše tělo má už tak dost práce s poklesem hladiny ženských hormonů, proto je nutné na zdravý životní styl přejít zlehka a postupně, aby vaše tělo nebylo ještě více zatíženo.

Někteří lékaři dokonce doporučují, aby ženy s úpravou jídelníčku začaly už po čtyřicítce, aby se organismus stihl na hormonální změny připravit.

Z jídelníčku zralých žen by v tomto životním období měla zmizet silně kořeněná jídla, která způsobují návaly horka. Zařadit byste do něj naopak měly sójové výrobky, například sójové mléko nebo tofu. Sója totiž obsahuje vysoké hladiny estrogenových sloučenin (izoflavony), které napodobují přirozený estrogen.

Dvě až čtyři porce mléčných výrobků, to je doporučená denní dávka pro ženy během menopauzy. Vápník lze získat také z ryb, luštěnin nebo brokolice. Vhodné je přijímat až 1 200 miligramů vápníku za den!

Ženy, které trpí nadváhou, mají také větší sklony k návalům horka a nočnímu pocení. To s sebou ruku v ruce přináší poruchy spánku a dále během dne po probdělé noci podráždění, stres, výkyvy nálad…

Proto by si ženy měly právě během menopauzy o to více hlídat váhu a hladinu cholesterolu. Tuk by měl tvořit maximálně třicet procent denního příjmu energie. Z jídelníčku je proto vhodné vyřadit tučné maso a sýry, zmrzliny a podobné sladkosti či plnotučné mléko.

2. Účinné doplňky stravy pro ženy

Většina příznaků menopauzy vznikají v důsledku poklesu hladiny ženského pohlavního hormonu estrogenu. Jedním z řešení jak estrogen vrátit zpět do rovnováhy je vyzkoušet přírodní doplněk stravy určený pro ženy obsahující kvalitními látky. Patří mezi ně vitamíny, minerály (Vitamín C,E,B,D a Zinek) a extrakty z bylin (např. Indický ženšen, Kotvičník zemní, Andělika čínská a další). Pokud hledáte doplněk stravy obsahující všechny látky ve správném množství, vyzkoušejte 100% český přírodní produkt FEMINUS.

Možná se ptáte, jestli uvedený produkt opravdu funguje. Tým lidí stojících za unikátním doplňkem stravy FEMINUS, má jasnou odpověď: "FEMINUS není placebo, ale kvalitní produkt". Jedinečné složení účinných látek je odpovědné za sílu tohoto českého produktu. Pokud hledáte doplněk stravy zaručující dostatečné dávkování účinných látek, je FEMINUS nejlepší volba. Díky svému složení neexistuje na českém trhu lepší dopněnk stravy pro ženy. FEMINUS je certifikován zdravotním ústavem v Praze a patří mezi nejoblíbenější produkty na trhu. Přesvědčte se o síle tohoto produktu. Nyní v akci s dopravou ZDARMA po celé ČR.

Koupit v akci

3. Ochlaďte se

O nevhodnosti pálivých jídel už tady byla řeč, doporučení vyhnout se těmto pokrmům platí o to více večer. Lze tak zmírnit nepříjemné noční pocení. Zvolte ložní prádlo z vhodného vzdušného materiálu, a to stejné platí také pro noční košili nebo pyžamo. Zapomeňte na upnutá silonová trička nebo kalhoty s gumou, která vás stahuje. Tělo při spánku potřebuje volnost.

V ložnici příliš netopte a navečer důkladně vyvětrejte.

Pokud ani tyto rady nepomohou, pořiďte si ventilátor, který v místnosti rozptýlí chladný vzduch.

Pravidelně větrat je důležité také během dne, pokud je to možné, pokuste se v zaměstnání uchýlit co nejblíže k oknu, popřípadě si ventilátor pořiďte i tam.

4. Ve zdravém těle, zdravý duch

Je všeobecně známo, že stres nám neprospívá nejen po psychické, ale i fyzické stránce. A když se k tomu přidají hormonální změny, nejsme daleko od hotové katastrofy.

Je proto důležité dbát i o svou mysl a držet se hesla „Ve zdravém těle, zdravý duch!“. Výborným antistresovým prostředkem je meditace. Třeba brániční dýchání můžete procvičit i v zaměstnání. Vzduch při něm proniká nejen do úst a plic, ale i do břicha.

Procvičit tělo i mysl můžete při cvičení jógy. Pro zralé ženy je vhodná zejména hormonální jóga. Jedná se o speciální sestavu snadno proveditelných cviků, které pomáhají ženám trpícím hormonální nerovnováhou a zároveň je preventivně doporučována všem ženám nad 35 let bez ohledu na to, zda mají potíže.

5. Hrajte si a experimentujte

Nepříjemné pocity při sexu, sucho v pochvě, tlak, podráždění a pálení. Takové projevy menopauzy pociťuje asi polovina žen a je logické, že příliš chuti na intimní hrátky proto nemají.

Nedostatek estrogenu způsobuje slábnutí vaginální stěny a snížení vlhkosti. Pokud chcete, aby sex z vaší ložnice nezmizel, dbejte na dostatečný příjem vitamínu E a lněného oleje, které zároveň pomáhají i při močových problémech.

Nepříjemné sucho může odstranit aplikace estrogenu přímo do pochvy – přípravky jsou dostupné v tabletách, krému nebo ve formě kroužku. Někdy ale postačí obyčejný lubrikant a přípravky s obsahem hormonů nejsou potřeba.

Je také prokázáno, že některým ženám se vrátí sexuální touhy pomocí vibrátorů a jiných sexuálních pomůcek. Proč právě teď nezkusit něco, na co jste dřív třeba ani nepomyslely?

Krémy, hračky, vitamíny…někdy je ale i ta nejobyčejnější rada tou nejlepší: Nezapomínejte na dostatečný příjem tekutin, které vaše tělo celkově „zvlhčí“.

6. Bylinky

 

Řeřicha peruánská, neboli Maca, je velmi prastará peruánská léčivá bylina. Zvyšuje fyzickou i duševní kondici a je především unikátní tím, že umí dostat do rovnováhy steroidní hormony jako je  testosteron, progesteron a estrogen.

Má dobrý vlvi na celý endokrinní systém. Je důležité zdůraznit, že i když má výrazné účinky, neobsahuje žádné hormony a pomáhá tak výhradně přírodní cestou.

Dong quai, česky Andělika čínská je čínská bylina, které má blahodárné účinky. Působí jako analgetikum, které zmírňuje menstruační bolesti. Zároveň stimuluje krevní oběh a působí relaxačně na svaly. Celkově podporuje hormonální systém.

Závěr

Je lepší se ujistit, že máme zdravé návyky, než spoléhat na konkrétní lék. A mnohdy je také zdravější hledat odpověď v přírodě, než u lékaře. Klimakterium ale prožívá každá žena jinak a bylinky, meditace nebo zdravý jídelníček mnohdy nestačí.

Vyzkoušet můžete přírodní doplňky stravy, které pomáhají udržovat optimální hladinu estrogenu v těle.

Určitě se nestyďte obrátit na odborníka, menopauza je časem mnoha změn, se kterými si spousta žen neumí a často ani nemohou poradit samy!

A na závěr poslední tip: zkuste si zapisovat záznamy o svých příznacích. Možná tak přijdete na kloub tomu, co je způsobuje.

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.

Zpět na BLOG